medium of seeing light Louise Dahl-Wolf

Setting up her New York studio in 1933, Dahl-Wolfe was shortly hired by Harpers Bazaar where she remained as a stuff photographer for over 20 years under formidable fashion direction of Diana Vreeland. A pioneer in the use of color photography including the juxtaposition of artwork in her portraiture and her use of natural light on location shoots, she is citied as an influence on later photographers such as Richard Avedon and Irving Penn.

Mary Jane Russell in Evening Gown with Arm Over Head Dahl-Wolfe, Louise n.d. Jean Patchett with Map in Spain Dahl-Wolfe, Louise 1953 Napier Shelly in Nightgown Smoking Cigarette Dahl-Wolfe, Louise n.d.

I believe that the camera is a medium of light, that one actually paints with light. In using the spotlights with reflecting lights, I could control the quality of the forms revealed to build a composition. Photography, to my mind, is not a fine art. It is splendid for recording a period of time, but it has definite limitations, and the photographer certainly hasn’t the freedom of the painter. One can work with taste and emotion and create an exciting arrangement of significant form, a meaningful photograph, but a painter has the advantage of putting something in the picture that isn’t there or taking something out that is there. I think this makes painting a more creative medium.
Louise Dahl-Wolf, 1984

Mary Jane Russell in Evening Gown with Arm Over Head Dahl-Wolfe, Louise n.d.Lauren Bacall Sewing Dahl-Wolfe, Louise n.d. Mary Jane Russell with Maids Peeking Dahl-Wolfe, Louise 1950

Открыв ее нью-йоркскую студию в 1933, Даль-Вольф была вскоре нанят harpers bazaar , где она оставалась фотографом больше 20 лет под огромным руководством в направлении моды Дианы Врилэнд. Пионер в использовании цветной фотографии включая сопоставление произведения искусства в ее портретной живописи и ее использовании естественного света на локациях съемок, она – направила свое влияние на более поздних фотографов, таких как Ричард Аведон и Ирвинг Пенн.

ldw-fashion-shoot louise dahl wolfe LB louise dahl wolfe paris dogs

Я полагаю, что камера – среда света, что она фактически рисует светом. В использовании центров внимания с размышляющими огнями я могла управлять качеством форм, показанных, чтобы построить состав. Фотография, по моему мнению, не является изобразительным искусством. Это великолепно для записи промежутка времени, но у этого есть определенные ограничения, и у фотографа, конечно, нет свободы живописца. Можно работать со вкусом и эмоцией и создать захватывающее расположение значительной формы, значащей фотографии, но живописец имеет преимущество помещения чего-то на картине, которая не является там или взятие чего-то, которое является там. Я думаю, что это делает живопись более творческой средой.

Луиза Даль-Уолф, 1984

conde nast Dahl-Wolfe, Louise

Leave a comment

Filed under photography

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s